why oh why

Vi har förlorat en medlem i kollektivet.. Hon har inte dött, bara flyttat till en säl. Vet dock inte vilket som är skulle vara värst egentligen. Vi sörjer som om hon vore borta. Hon lämnade däremot efter sig ett litet arv till oss bestående av schampon, lite mat osv. Det Ariel fått upp ögonen för är ett lipsyl. Att det är NOLL lipsyl kvar är en annan femma. Häromdagen stod Blunder och Ariel i hallen.

Ariel står just och sätter på sig sitt ärvda lipsyl.
B- Du vet att Emma hade herpes va?
Ariel stannar upp mitt på läppen med ett chockad anstiktsuttryck.
A-Näää?!
B- Fast hon hade inga utbrott medan hon var här så det är säkert ingen fara.
Blunder som är sämst på att hålla sig började skratta som en tok. För er det går lite segare för, Emma hade inte
herpes. Slutet gott, allting gott.



Nu ville Blunder att sagan skulle sluta med en gruppkram och att alla sa "Leve Blunder" vilket inte riktigt hände.


Kommentarer
Postat av: Sagotanten

Små varelser på vift i det stora norska havet, kan behöva saga från hemlandet:



Lille Kalle springer ut till mamma i köket.

- Mamma, mamma, farmor har en räka!

- Vad är det du säger Kalle? svarar mamma förvånat.

Han tar mamma i handen och släpar ut henne till vardagsrummet där farmor ligger och sover bredbent så man ser hela härligheten.

- Kolla, där är farmors räka! säger Kalle och pekar.

- Nämen Kalle, det där är farmors klitoris! förklarar mamma.

- Jaha, svarar Kalle, den smakar räka i alla fall!



Klura nu på vem jag är!



Många sagor har jag läst och berättat under åren. Ibland har vissa inte velat tala med mig. Vore jag en medlem av kung Tritons hov vore jag nog:

En snäll och reinkarnerad Ursula

2010-11-18 @ 08:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0