Vägar?

Idag hade vi en elektriker här hemma som skulle kommit 11 men dök ist upp halv 1.. Han sa något om en kaffemugg och mcdonalds och därför var han sen, fattade inget men sa att det var okej att han kom nu ist ^^
Så han fixade spisen och sedan täppte han igen några hål med sladdar som stack ut och sedan skulle han fixa brandvarnaren.. Han ropar om något och jag går dit;

Jag- Ja?
Han- Har du en klut jeg kan bruke her? (på ett ungefär sådär sa han hörde inte riktigt också peka han på taket..)
Jag- ..... ;s euhm, vad sa du nu?
Han- en klut?
Jag- .... ehh... (Kollar mot köket där blyger och toker står och vinkar att någon ska komma för jag fattar ju ingenting xD men ingen av dem kommer de små fnittra lite och jag kollar på han igen)
Han- (pekar på taket och där är det en fläck)
Jag- AHA!!!! Du vill ha en Trasa så du kan torka bort fläcken?
Han- Trasa??

Också springer jag glatt till köket och hämtar en trasa som han får så han kan torka och sedan är han klar med allt, så vi tackar och han går härifrån.

haha till saken hör så kollar toker när han gått på Google vad Trasa betyder på norska, eftersom han tittade lite konstigt på mig då jag fråga om han ville ha en trasa... Trasa är nämligen VÄGAR på norska inte konstigt han såg ut som ett frågetecken då jag glatt säger "aha du vill ha en Trasa" ^^ men min fråga är, hur fasen ska man veta att Klut på norska = Trasa på svenska som är = vägar på norska xD Bra jobbat kloker, mycket bra!



Kommentarer
Postat av: noonis

haha! älskar bloggen

2010-10-16 @ 17:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0