Vår egen moder teresa

Blunder, Måsart och Triton sitter vid köksbordet. Alla osociala vid varsin dator.
B utbrister - Vet ni vad jag har kommit fram till? Att desto äldre jag blir ju mer inser jag hur snäll jag är!
Hon fortsätter- Jaa, för när jag var liten tyckte jag alltid att jag var jätteelak, men nu gör jag inte det.
M&T -Mmm..
B- Ja, egentligen är jag ju faktiskt jävligt snäll. Ja, men visst är jag det? Jo, riktigt snäll är vad jag är!

Tystnad.

Nä, Blunder är riktigt snäll. När hon vill. När hon inte hotar folk med bäverhyddor. Så därför tillägnar jag henne en bild på Moder Teresa.  Likheterna är ju slående! Om jag skriver det här inlägget för att slippa en bäverhydda? Ehh, nej inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0